'AH to go populairste supermarkt voor onderweg'

'AH to go populairste supermarkt voor onderweg'

AH to go is de meest bezochte supermarkt voor consumenten die onderweg zijn. Ruim vier op de tien (43 procent) koopt 'on the move' wel eens eten en drinken bij de to go-formule van Albert Heijn. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope onder ruim zevenduizend Nederlanders.

De Kiosk op treinstations is met 32 procent goed voor de tweede plek, gevolgd door wegrestaurants (27 procent), shops op tankstations (25 procent) en De Broodzaak (19 procent) dat eveneens op treinstations gevestigd is. De overige 'on the move'-supermarkten staan in vergelijking met AH to go een stuk lager op de lijst. Zo koopt vijf procent van de consumenten wel eens iets bij Spar city/express, vier procent bij Jumbo City en twee procent bij Coop Vandaag.

De winkels worden vooral bezocht voor de lunch of om te snacken. Dit geldt voor 35 procent (lunch) en 47 procent (snacks) bij AH to go. Ook blijkt uit het onderzoek dat hoe jonger de consument is, hoe vaker hij of zij onderweg eten en drinken koopt. Zo zijn het voornamelijk 18- tot 34-jarigen die bij AH to go, de Kiosk en De Broodzaak kopen. Het tegenovergestelde geldt voor wegrestaurants.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends