Van Gils slankt af, toekomst nog onduidelijk

Van Gils slankt af, toekomst nog onduidelijk

Modemerk Van Gils stopt met het maken van nieuwe collecties voor het wholesalekanaal. Het merk is zwaar getroffen door de coronacrisis en beraadt zich op de toekomst, laat ceo Laurens Blok weten.

De komende wintercollectie wordt nog in de gebruikelijke vorm afgezet. Vanaf het voorjaar van 2021 zal geen formele collectie maar in de huidige vorm worden gemaakt en verspreid. Als gevolg van de coronacrisis kleden mensen zich volgens het merk vaker casual. Omdat thuiswerken naar verwachting meer gemeengoed wordt, ziet ook het toekomstperspectief voor formele kleding er niet goed uit.

De organisatie wordt in fases afgeslankt en ‘aan de huidige marktomstandigheden aangepast’. De precieze vorm waarin Van Gils als merk zal voortbestaan wordt volgens Blok dit najaar duidelijk.

Van Gils bestaat sinds 1948 en heeft naar eigen zeggen een naamsbekendheid van 85 procent. Het merk heeft vier brandstores en daarnaast shop-in-shops bij de Bijenkorf. Verder wordt de kleding verkocht bij ketens als Van Uffelen en Suitable en bij verschillende zelfstandige modezaken.

Van Gils zag meerdere afnemers de afgelopen jaren verdwijnen. Zo sloot Piet Zoomers bijna al zijn vestigingen en ging Smit Mode onlangs failliet.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends