Maaltijdboxbezorger HelloFresh noteert het tweede kwartaal van 2020 een omzet van 972,1 miljoen euro. Dat is 123 procent meer dan dezelfde periode vorig jaar, toen was het resultaat 436,7 miljoen euro. Ook het aantal bestellingen steeg met 103 procent.
In het tweede kwartaal van 2019 had HelloFresh nog 8,93 miljoen bestellingen verwerkt. Dit jaar is dat verdubbeld naar 18,1 miljoen bestellingen. Het gecorrigeerde ebitda voor het gehele bedrijf steeg naar 153,6 miljoen. De specifieke cijfers voor de Nederlandse markt zijn niet bekendgemaakt.
“De groei van de afgelopen maanden is uitzonderlijk, omdat zowel nieuwe als bestaande klanten voor HelloFresh hebben gekozen als oplossing voor thuis koken. We zien dat klanten nieuwe gewoontes hebben aangenomen en meer HelloFresh-maaltijden bestellen doordat ze meer tijd thuis doorbrengen”, zegt Dominik Richter, ceo van de maaltijdboxbezorger.
De positieve cijfers zorgen voor een verhoging van de omzetverwachting voor 2020. Lag de groei eerder tussen de 55 en de zeventig procent, nu ligt deze tussen de 75 en 95 procent. De verwachting is bijgesteld op basis van de gunstige zomer, het aantal bestellingen door de coronacrisis en een hogere loyaliteit bij bestaande klanten. Daarnaast verhoogt HelloFresh ook zijn aebitda-marge. Deze lag eerder tussen de acht en tien procent, maar is nu verhoogd naar tussen de negen en elf procent.
Reacties 0