Adverteerdersbond BVA wil niet mee gaan in de volgens hen “opgeklopte hype” rond narrow casting. De door Kobalt voorgestelde Joint Industree Committee (JIC) wordt volgens BVA met “teveel poeha” gepresenteerd. “We gaan ons niet zonder meer aansluiten bij elk willekeurig initiatief”, aldus BVA-mediaspecialist Bart van der Gaag.
Ook heeft de bond nog geen afspraken gemaakt met instore-organisatie Popai. Die is echter wel hoopvol om de adverteerdersorganisatie te strikken. Afgelopen week hakte de instore-organisatie de knoop door over de opzet van het grootschalige internationale bereiksonderzoek dat gaat plaats vinden, na een geslaagde Amerikaanse pilot. “De World Federation of Advertisers heeft zich aan het project verbonden, dus hebben wij goede hoop dat BVA dat in Nederland ook zal doen”, zegt Popai-directeur Bram Nauta. BVA beraadt zich nog over die beslissing.
BVA: “Narrow casting is opgeklopte hype”
Gepubliceerd op 24 februari 2006 om 00:00
Reacties 0