Esprit verwacht 425 miljoen euro verlies

Esprit verwacht 425 miljoen euro verlies

Aan de hand van voorlopige cijfers verwacht Esprit een verlies van 3400 miljoen Hongkongse dollar, zo'n 425 miljoen euro, voor het lopende boekjaar. De kwakkelende keten meldt dat aan zijn investeerders.

Volgens Textilwirtschaft gaat het om het grootste verlies in de geschiedenis van het bedrijf. Esprit wijt de historisch sterke daling aan de coronacrisis, waardoor het al zijn Duitse winkels en ook de winkels in veel andere Europese landen tijdelijk moest sluiten. De omzet daalde ten opzichte van vorig jaar met bijna een kwart.

Eind maart vroegen de Duitse dochterondernemingen van Esprit nog bescherming van crediteuren aan en in juli sloot de kledingketen permanent de helft van de Duitse winkels. Het bedrijf verlaagde eerder zijn verwachtingen voor de tweede helft van het lopende boekjaar aanzienlijk, maar exacte cijfers werden toen niet gegeven.

Esprit heeft het al langer moeilijk. De keten kwam vorig jaar nog uit op een verlies (vóór belastingen) van zo'n 225 miljoen euro.

Reacties 4


Frans Persijn 14 aug, 10:36

Ik neem toch aan dat hun online omzet flink gestegen is.


Johan De Wit 14 aug, 11:32

Zowel de originaliteit als de kwaliteit zijn verdwenen. Het merk stond altijd voor goede kwaliteit voor een redelijke prijs met eigen ontwerpen. Mijn truien van 4 jaar geleden zijn nog steeds prima te dragen , die van daarna gaan elk jaar 1 seizoen mee. (net) . Laatste dieptepunt : vorig jaar precies dezelfde trui van €59,95 bij ter stal €14,95 .


jabr jabr 14 aug, 11:58

beste Johan, ik vermoed, dat je appels met peren vergelijkt. Jij lijkt mij een echte consument. Ook onze klanten komen met de opmerkingen: ja, bij Action ...., ja, bij Blokker. De zgn. zelfde artikelen zijn uitgekleed op maat en/of gewicht.


Bob Snijders 14 aug, 15:03

[Deze reactie is door de gebruiker verwijderd]

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!