Leonidas gaat meer inzetten op e-commerce

Leonidas gaat meer inzetten op e-commerce

Door de lockdown verkocht Leonidas veel meer bonbons online dan voor de coronacrisis. "Daar hebben we veel uit geleerd. Binnen enkele weken starten we met een dubbel systeem: levering aan huis en click and collect in onze winkels", vertelt ceo Philippe de Selliers aan De Tijd.

Hoewel de onlineverkoop toenam, denkt De Selliers niet dat het een heel groot onderdeel van Leonidas gaat zijn. "In onze webshop zullen we nooit meer dan vijf procent van onze omzet halen. Mensen houden ervan om in onze winkels een pakje pralines te komen kiezen. Dat is een pleziermoment."

Leonidas verwachtte dit jaar zijn bedrijfsresultaat te verdubbelen naar vijftien miljoen euro. Door de coronacrisis bleef dit echter steken op zeven miljoen. "De lockdown kwam op het slechtst mogelijke moment, net voor Pasen, traditioneel ons beste seizoen na de kerstperiode." Ondanks de tegenvaller verwacht De Selliers niet dat er winkels hoeven te sluiten. "Van een herstructurering is geen sprake."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!