Zeeman heeft voor het eerst een eigen eau de parfum gelanceerd. De textielketen wilde naar eigen zeggen een ‘topgeur’ maken voor een zo laag mogelijke prijs.

De twee unisex geuren heten ‘Lucht’, kosten vijf euro per stuk en zijn gemaakt op basis van twintig procent parfumolie. ‘Net als bij dure merken’, aldus Zeeman. Het bedrijf zegt mensen de ogen te willen openen en wil laten zien dat het ‘wél mogelijk is om verantwoorde kwaliteit voor de laagst mogelijke prijs te maken’. 

Volgens de textielketen betaalt de consument bij een bekend parfummerk grotendeels voor de kosten van bekende filmsterren of fotomodellen, dure foto- en filmproducties en de verkoop via meerdere tussenschakels. ‘Dat is nu door Zeeman allemaal weggelaten'. Daarnaast heeft het bedrijf naar eigen zeggen voor een eenvoudige verpakking gekozen. 

Vanuit dezelfde gedachte bood Zeeman eerder een trouwjurk aan voor nog geen dertig euro. Ook lanceerde de retailer een extreem duur en een heel goedkoop paar sneakers om de uiteenlopende prijzen van sportschoenen te onderzoeken. Het eau de parfum ligt vanaf 29 augustus in de winkelschappen.