Electro World komt met abonnement op witgoed

Electro World komt met abonnement op witgoed

Elektronicaketen Electro World lanceert later dit jaar een abonnementsdienst voor wasmachines en drogers. “Daarmee kunnen we een bredere doelgroep aanspreken dan we nu doen”, zegt algemeen directeur Jan van de Wouw tegenover RetailTrends.

Electro World is tijdens de coronacrisis flink gegroeid en ligt in omzet dertig procent voor ten opzichte van een jaar geleden. De keten, vooral in kleinere plaatsen vertegenwoordigd, denkt dat vooral formules in de Randstad met een jongere doelgroep het zwaar hebben. “Maar ook wij moeten ons blijven ontwikkelen”, stelt Van de Wouw. De introductie van een abonnementsdienst is daar een voorbeeld van.

Electro World heeft na de integratie van zusterketen Euronics, twee jaar terug, 150 vestigingen in Nederland. Daarmee is het gemeten naar aantal winkels de grootste elektronicaketen in Nederland. Van de Wouw ziet nog ruimte om meer winkels te openen, zowel door de overname van zelfstandige zaken als op geheel nieuwe locaties.

Van de Wouw voorspelt dat er nog wel formules zullen verdwijnen in de elektronicabranche. “E-commerce krijgt een behoorlijke boost door corona en Amazon is officieel ons land binnengekomen”, verklaart hij. Toch denkt hij als servicegerichte vakhandel, naast het onlinegeweld, een belangrijke rol te kunnen blijven vervullen. Hetzelfde geldt voor een vergelijkbare formule als Expert.

Lees het hele interview met Jan van de Wouw op RetailTrends.
 

Reacties 1


Pim Boxem 28 aug, 13:57

Al 10 jaar hetzelfde geluid als alle andere rond break-even draaiende electronica formules. Stijgende omzetten, blije ondernemers, investeringen en collega bedrijven die het toch niet gaan halen. (Lees BCC etc.) maar ook die valt al jaren niet om. Een vriendelijke knipoog naar het 30 km verderop gelegen Expert sluit de boodschap. Maar dan? Twee hoofdkantoren, twee directeuren, 50 an personeel over en 45 leaseauto's. Ja doen, dan kan er echt eens resultaat naar de ondernemers. Goed weekend.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!