Elektronicaketen Electro World lanceert later dit jaar een abonnementsdienst voor wasmachines en drogers. “Daarmee kunnen we een bredere doelgroep aanspreken dan we nu doen”, zegt algemeen directeur Jan van de Wouw tegenover RetailTrends.
Electro World is tijdens de coronacrisis flink gegroeid en ligt in omzet dertig procent voor ten opzichte van een jaar geleden. De keten, vooral in kleinere plaatsen vertegenwoordigd, denkt dat vooral formules in de Randstad met een jongere doelgroep het zwaar hebben. “Maar ook wij moeten ons blijven ontwikkelen”, stelt Van de Wouw. De introductie van een abonnementsdienst is daar een voorbeeld van.
Electro World heeft na de integratie van zusterketen Euronics, twee jaar terug, 150 vestigingen in Nederland. Daarmee is het gemeten naar aantal winkels de grootste elektronicaketen in Nederland. Van de Wouw ziet nog ruimte om meer winkels te openen, zowel door de overname van zelfstandige zaken als op geheel nieuwe locaties.
Van de Wouw voorspelt dat er nog wel formules zullen verdwijnen in de elektronicabranche. “E-commerce krijgt een behoorlijke boost door corona en Amazon is officieel ons land binnengekomen”, verklaart hij. Toch denkt hij als servicegerichte vakhandel, naast het onlinegeweld, een belangrijke rol te kunnen blijven vervullen. Hetzelfde geldt voor een vergelijkbare formule als Expert.
Lees het hele interview met Jan van de Wouw op RetailTrends.
Pim Boxem 28 aug, 15:57