HEMA heeft een Mexicaanse webshop gelanceerd. Via hemamx.com verkoopt het warenhuis vierduizend HEMA-producten in dertien verschillende categorieën. 

De online uitbreiding naar Mexico is de eerste stap op Latijns-Amerikaans grondgebied voor HEMA. Het bedrijf kondigde eerder nog aan dat het dit jaar fysieke winkels wilde openen in Mexico, maar heeft er door de coronacrisis voor gekozen om de producten via een webshop te introduceren. ‘Op een later moment zal HEMA ook fysieke winkels openen in Mexico’, aldus het warenhuis, dat in 2025 over tweehonderd Mexicaanse filialen wil beschikken.

‘’We zijn erg blij dat wij het HEMA-merk in Mexico gaan lanceren”, aldus ceo Tjeerd Jegen, die zegt te geloven dat de HEMA-producten goed passen bij de behoefte van de Mexicaanse consument. “Het introduceren van ons merk in Latijns-Amerika is de volgende stap in onze multi-channelstrategie om van een traditionele retailer een wereldmerk te worden.’’

HEMA heeft er bewust voor gekozen om aan de Mexicanen ‘typische Nederlandse woorden’ te laten zien. Zo kom je termen als ‘gezelligheid’ en ‘leuk’ tegen op de nieuwe website. ‘Om de Dutch lifestyle ook in Mexico te presenteren’, aldus HEMA.