HEMA lanceert webshop in Mexico

HEMA lanceert webshop in Mexico

HEMA heeft een Mexicaanse webshop gelanceerd. Via hemamx.com verkoopt het warenhuis vierduizend HEMA-producten in dertien verschillende categorieën. 

De online uitbreiding naar Mexico is de eerste stap op Latijns-Amerikaans grondgebied voor HEMA. Het bedrijf kondigde eerder nog aan dat het dit jaar fysieke winkels wilde openen in Mexico, maar heeft er door de coronacrisis voor gekozen om de producten via een webshop te introduceren. ‘Op een later moment zal HEMA ook fysieke winkels openen in Mexico’, aldus het warenhuis, dat in 2025 over tweehonderd Mexicaanse filialen wil beschikken.

‘’We zijn erg blij dat wij het HEMA-merk in Mexico gaan lanceren”, aldus ceo Tjeerd Jegen, die zegt te geloven dat de HEMA-producten goed passen bij de behoefte van de Mexicaanse consument. “Het introduceren van ons merk in Latijns-Amerika is de volgende stap in onze multi-channelstrategie om van een traditionele retailer een wereldmerk te worden.’’

HEMA heeft er bewust voor gekozen om aan de Mexicanen ‘typische Nederlandse woorden’ te laten zien. Zo kom je termen als ‘gezelligheid’ en ‘leuk’ tegen op de nieuwe website. ‘Om de Dutch lifestyle ook in Mexico te presenteren’, aldus HEMA.

Reacties

Ongelofelijk, zijn zowat failliet verklaard en toch naar het buitenland... En Nederlandse producten op de mexicaanse markt lijkt mij juist niet zo'n sterke combi? 🙄🙄

Geplaatst door Willem Jandels op 28 augustus 2020 om 11:09

Waarschijnlijk weet meer dan 90% van de Mexicanen niet wat Nederland is, laat staan dat ze weten waar het ligt. Kan het dan ook niet rijmen waarom je dan Nederlandse woorden in dat land gaat gebruiken. HEMA is geen IKEA.

Geplaatst door Machiel R op 28 augustus 2020 om 12:46

@Willem
Deze plannen waren al volop in uitvoering, moeten ze deze investering dan maar laten vallen? Het is juist een logische stap na aanwezigheid in Spanje. De webshop is al in deze taal, productomschrijvingen, productlabels etc. Ik zie het probleem niet.

@Machiel
Ik vind het wél leuk. Valt op. Smaken verschillen ;)

Geplaatst door Seb Seb op 31 augustus 2020 om 15:23

Laatste nieuws









RetailTrends