'Consument geeft weinig om duurzame bezorging'

'Consument geeft weinig om duurzame bezorging'

Duurzaam online shoppen staat laag op de agenda van de Nederlandse consument. Minder dan de helft van hen (44 procent) maakt zich zorgen over de impact van online shoppen op het milieu. Dat blijkt uit onderzoek van Sendcloud onder meer dan achtduizend Europese consumenten, onder wie ruim duizend Nederlanders.

Nog geen vier op de tien Nederlanders (38 procent) noemt milieu-impact een belangrijk onderdeel van de bezorging en slechts twaalf procent is bereid extra te betalen voor een CO2-neutrale bezorgmethode. Zes procent verkiest een bezorgdienst die een groene bezorging aanbiedt boven een andere dienst.

Toch vindt een deel van de consumenten dat webwinkels hun ecologische voetafdruk kunnen beperken. Zo vindt 64 procent dat webshops te veel verpakkingsmateriaal gebruiken en is 62 procent van mening dat dit materiaal volledig recyclebaar moet zijn. Wat milieubewustzijn betreft, blijven Nederlanders achter bij het Europese gemiddelde. Meer dan de helft (54 procent) van de Europese consumenten vindt online shoppen ‘een probleem voor het klimaat’. Duitsers scoren het hoogst, met 63 procent.
 

Reacties 2


Kiki Stender 1 sep, 10:18

waar kan ik het originele onderzoek vinden?


Amelia Ova 6 feb, 21:15

Ik vind persoonlijk duurzame levering heel belangrijk. De klanten vinden duurzame en plasticvrije verpakking ook heel belangrijk. https://www.biobey.be/over-ons/ maakt gebruik enkel van ecologische verpakkingsmateriaal.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!