Met dit 'strandhuisje' steekt Nanamica voor het eerst de grens over

Met dit 'strandhuisje' steekt Nanamica voor het eerst de grens over

Deze boetiek in New York markeert de eerste (fysieke) stap in de internationale uitbreiding van Nanamica. Het kledinglabel neemt zijn Japanse roots gewoon mee over de grens, zoals te zien is in het interieur van de winkel.

De boetiek is zo’n 112 vierkante meter groot en is ontworpen door de Japanse architect Taichi Kuma, die woonachtig is in New York. Deze winkel bevindt zich in de wijk Soho. Het ontwerp is geïnspireerd op een strandhuisje en het interieur moet dezelfde rust en ontspanning uitstralen als de zee. 

Tegelijkertijd heeft Kuma de Japanse wortels van het label verwerkt in Nanamica’s eerste buitenlandse winkel. Het resultaat is een houten ‘skelet’ in de vorm van een huis, waarin de kledingrekken aan weerszijden van de winkel verwerkt zijn. Ook de bankjes, toonbank en schappen zijn van hout. Aan de voorkant van de winkel is de houten wand voorzien...

Deze boetiek in New York markeert de eerste (fysieke) stap in de internationale uitbreiding van Nanamica. Het kledinglabel neemt zijn Japanse roots gewoon mee over de grens, zoals te zien is in het interieur van de winkel.

De boetiek is zo’n 112 vierkante meter groot en is ontworpen door de Japanse architect Taichi Kuma, die woonachtig is in New York. Deze winkel bevindt zich in de wijk Soho. Het ontwerp is geïnspireerd op een strandhuisje en het interieur moet dezelfde rust en ontspanning uitstralen als de zee. 

Tegelijkertijd heeft Kuma de Japanse wortels van het label verwerkt in Nanamica’s eerste buitenlandse winkel. Het resultaat is een houten ‘skelet’ in de vorm van een huis, waarin de kledingrekken aan weerszijden van de winkel verwerkt zijn. Ook de bankjes, toonbank en schappen zijn van hout. Aan de voorkant van de winkel is de houten wand voorzien van glazen platen die net niet helemaal doorzichtig zijn. Dezelfde platen komen ook terug in de toonbank.

Het strandhuis waarop het interieur deels gebaseerd is, is niet helemaal uit de lucht gegrepen. Nanamica betekent namelijk ‘huis der zeven zeeën’ in het Japans. Het label mixt naar eigen zeggen functionele en sportieve kleding met een vleug fashion, zonder trendgevoelig te zijn.

Hoewel Nanamica slechts een handjevol winkels heeft in thuisland Japan, heeft het toch een groeiende groep trouwe klanten in zijn thuisland. In deze New Yorkse winkel vind je de hele vrouwen- en mannencollectie, net als de accessoires en schoenen van het label. Ook wordt een deel van The North Face Purple Label verkocht, een samenwerking tussen The North Face en Nanamica. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!