40% groei voor Bol.com

Internetwinkel Bol heeft zijn omzet in 2005 met liefst 40 procent zien stijgen naar 71,3 miljoen euro. Ten opzichte van twee jaar geleden verdubbelde de omzet van Bol.com zelfs. “De groei is er zeker nog niet uit en wederom een omzetverdubbeling in drie tot vijf jaar sluit ik niet uit”, zegt directeur Daniel Ropers. De groei was het sterkst rond de feestdagen, toen Bol.com een 60 procent hogere verkooppiek behaalde dan tijdens de feestdagen van 2004.

De boekenafdeling is nog altijd goed voor de helft van de omzet. Mede dankzij het best verkochte artikel van het jaar, de nieuwe Harry Potter. Uit onderzoek blijkt dat de loyaliteit van Bol.com-klanten hoger is dan bij andere internetwinkels. “De uitbreiding van ons assortiment met elektronica heeft daarom ook goed uitgepakt”, vervolgd Ropers. “In 2006 en ook daarna blijven we innoveren en investeren in de klantbeleving.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!