Binnenkijken: luxe in een vintage jasje

Binnenkijken: luxe in een vintage jasje

China mag zichzelf inmiddels de grootste luxemarkt ter wereld noemen. Hoewel de branche door de coronacrisis ook in dat land een flinke deuk heeft opgelopen, krabbelen veel luxeretailers langzaam weer op. Zoals FMVintage Luxury, dat onlangs deze indrukwekkende boetiek opende. 

De boetiek van FMVintage Luxury is gevestigd in de stad Chongqing, die zo’n acht miljoen inwoners heeft. De winkel is ontworpen door de lokale designstudio Jade Simple Design en gevuld met allerlei vintage items van luxemerken. Zo vind je er tassen en kleine lederwaren van modehuizen als Chanel, Hermès, Versace, Prada, Louis Vuitton en Dior.

De winkel is zo’n 128 vierkante meter groot en beslaat...

China mag zichzelf inmiddels de grootste luxemarkt ter wereld noemen. Hoewel de branche door de coronacrisis ook in dat land een flinke deuk heeft opgelopen, krabbelen veel luxeretailers langzaam weer op. Zoals FMVintage Luxury, dat onlangs deze indrukwekkende boetiek opende. 

De boetiek van FMVintage Luxury is gevestigd in de stad Chongqing, die zo’n acht miljoen inwoners heeft. De winkel is ontworpen door de lokale designstudio Jade Simple Design en gevuld met allerlei vintage items van luxemerken. Zo vind je er tassen en kleine lederwaren van modehuizen als Chanel, Hermès, Versace, Prada, Louis Vuitton en Dior.

De winkel is zo’n 128 vierkante meter groot en beslaat alleen de begane grond van het pand. De ruimte is onderverdeeld in meerdere, huiselijke settingen waar bezoekers naast winkelen ook even kunnen uitrusten. 

Opvallend aan het interieur zijn de overheersende grijs- en bruintinten die het geheel een stijlvolle, vintage uitstraling geven. De betonnen muren en houten details zorgen tegelijkertijd voor een ‘zen’ sfeer. De meubels zijn gemaakt door bekende Europese ontwerpers, zoals Jean Royère, Franco Albini and Philippe Starck en zorgen hier en daar voor kleur in het interieur. Kunstwerken van onder meer de Chinese kunstenaar Pang Maokun maken de luxe, maar toch huiselijke boetiek af.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!