Redfeet Brothers hoopt volgend jaar uit te kunnen breiden naar de fysieke retail. Dat vertelt medeoprichter Michiel Roodvoets in een gesprek met RetailTrends. De startup heeft inmiddels zo’n vierhonderd zwembroeken verkocht via zijn webshop en draait daarmee break-even.
Het liefst ziet Roodvoets de zwembroeken in 2021 in de winkelschappen liggen, vertelt hij. “Dan zouden we in elk geval onze vaste kosten kunnen dekken. Maar we doen het stap voor stap.” Ook eigen brandstores staan uiteindelijk op het wensenlijstje van de Utrechter en zijn twee broers die mede-eigenaar zijn. “Dat is de ultieme manier om als merk je verhaal te vertellen.”
Redfeet Brothers is opgericht in 2017 en maakt zwembroeken van gerecyclede flessen, die dit jaar voor het eerst in de verkoop gingen. De zwembroeken hebben zakken met ritsen en zijn ondergedompeld in een jaren ’70-design. Achter de humoristische en informele stijl van de drie broers zit een serieuze boodschap: “We moeten de manier waarop we met onze planeet omgaan veranderen.” Lees het hele interview hier.
Reacties 0