Lululemon realiseert lichte groei ondanks crisis

De omzet van Lululemon is over het tweede kwartaal met twee procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. De brutowinst van de yogaspecialist nam met één procent toe.

Het van oorsprong Canadese bedrijf sloot in het eerste kwartaal tijdelijk al zijn winkels in Noord-Amerika, Europa en een aantal Aziatische landen wegens de coronacrisis. Begin augustus waren 492 van de in totaal 506 winkels weer geopend. 

De omzet uit de brandstores daalde dan ook met 51 procent ten opzichte van vorig jaar en kwam uit op 287,2 miljoen dollar (zo’n 244 miljoen euro). De totale netto-omzet kwam uit op 902,9 miljoen dollar (ongeveer 767 miljoen euro), tegenover zo’n 883 miljoen dollar over het tweede kwartaal van 2019. De brutowinst steeg met één procent en bedroeg 489,5 miljoen dollar.

Ceo Calvin McDonald zegt tevreden te zijn over de resultaten. “Nu er wereldwijd een verschuiving plaatsvindt naar thuiswerken en thuis ‘zweten’ en de focus op gezondheid en welzijn groter wordt, verwachten we dat het jaar 2020 een kantelpunt wordt voor de retail en voor Lululemon”, aldus de topman. “We zijn voorzichtig optimistisch wat betreft de tweede helft van het jaar.”

Sportmerk Lululemon heeft een flagshipstore in Amsterdam en is daarnaast actief in Engeland, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!