De omzet van Intergamma, moederbedrijf van Gamma en Karwei, steeg in 2019 met één procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit de jaarcijfers die het bedrijf heeft gepresenteerd.

De omzet kwam uit op ruim 1,7 miljard euro. Het bedrijfsresultaat bedroeg 134 miljoen euro. De onlineverkopen stegen met twintig procent en waren goed voor een omzet van 145 miljoen euro. 

De winkels van Gamma en Karwei draaien dit jaar tot nu toe twintig procent meer omzet ten opzichte van een jaar geleden, laat topman Harm-Jan Stoter weten aan het AD. De bouwmarkten zouden nog steeds profiteren van de coronacrisis, maar de ceo waarschuwt alvast voor een mindere periode als gevolg van de recessie. “Er vallen ontslagen, mensen komen thuis te zitten en hebben minder uit te geven. De huizenmarkt zal ook klappen krijgen. Ook dat heeft gevolgen voor de verkoop van vloeren, verf, gordijnen en andere artikelen om woningen in te richten.’’

Het doe-het-zelfconcern zet dit jaar met name in op onlinegroei en de vernieuwde winkelformules. “Grofweg richten onze Karwei-winkels zich meer op woningdecoratie en de Gamma's op de grote en kleine klussen.” Ook zetten Gamma en Karwei de komende tijd meer in op duurzaamheid, bijvoorbeeld door de verkoop van zonnepanelen.