Uniqlo moedigt klanten aan oude kleding in te zamelen

Uniqlo moedigt klanten aan oude kleding in te zamelen

Uniqlo lanceert op 24 september het initiatief 'Re.Uniqlo'. De kledingretailer moedigt klanten aan om oude kledingstukken bij de winkels in te leveren, waarna deze worden gedoneerd of gerecycled. 

Re.Uniqlo, waarbij 'Re' staat voor recycling, reusing en reducing, is een initiatief dat volgens Uniqlo 'zowel het milieu als de maatschappij ten goede komt door circulair met materialen om te gaan'. Vanaf volgende week donderdag kunnen klanten hun gebruikte donsproducten naar de winkels van Uniqlo brengen. In ruil daarvoor ontvangen ze een waardecoupon die zowel in de winkels als online kan worden gebruikt. 

Daarnaast lanceert de kledingketen op 9 november de 'Recycled Down Jackets', gemaakt van hergebruikt dons dat sinds september vorig jaar in thuisland Japan is verzameld. Uniqlo streeft er zo naar eigen zeggen naar om klanten duurzamere kleding te bieden. 

Uniqlo heeft één Nederlandse winkel, aan de Kalverstraat in Amsterdam. Op 1 oktober opent de keten zijn tweede Nederlandse filiaal in Den Haag. Wereldwijd heeft het merk meer dan 2200 vestigingen in 25 markten. De retailer kenmerkt zich naar eigen zeggen door kleding met eenvoudige ontwerpen voor een betaalbare prijs. 
 

Reacties 1


Ton Bos 18 sep, 13:33

Mooi en bijzonder initiatief! Geeft reeds bestaande (kleinere) initiatieven een boost en zal diverse marktpartijen in beweging brengen. Als ‘de markt’ het oppikt, is de kans van slagen en het uiteindelijk beoogde effekt maximaal. Ooit zal de aloude opvatting over social costs en social benefits doordringen in het bewustzijn van verantwoordelijke managers.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!