Mooi Parfumerie hoopt in de tweede helft van volgend jaar zijn eerste webshop te lanceren. Dat vertelt commercieel directeur Kees van Beem in gesprek met RetailTrends. De keten biedt op dit moment uitsluitend zijn beautyproducten en -diensten aan via 41 fysieke winkels in Nederland.
De retailer werkt sinds augustus samen met onlinespeler Parfumswinkel onder de naam Dutch Beauty Group. "Dankzij die samenwerking halen we IT-kennis en e-commerce-expertise in huis, die we kunnen inzetten voor ons onlinekanaal", aldus Van Beem. De parfumerieketen werkt sinds een paar jaar aan de ontwikkeling van zijn eigen webshop. "Een jaar of twee à drie geleden realiseerden we ons dat we voor een succesvolle toekomststrategie toch online moeten aanhaken."
Ondanks de coronacrisis zit de retailer, die met name filialen heeft in kleinere plaatsen, inmiddels weer op een index van bijna honderd procent ten opzichte van vorig jaar. "Dus qua omzet blijven we ongeveer gelijk. Daar zijn we heel content mee; we presteren boven de markt op dit moment", zegt de commercieel directeur. De crisis benadrukt volgens Van Beem dat Mooi met de ontwikkeling van zijn eigen webshop 'op de goede weg zit'. "En natuurlijk zouden we de webshop sneller willen lanceren, het liefst nu meteen. Maar we nemen de tijd om 'm goed neer te zetten."
RetailTrends vroeg Van Beem onder meer of hij liever eerder in e-commerce had willen stappen en hoe zijn onlinestrategie eruit gaat zien. Lees het hele interview hier.
Ramon Echbert 16 jul, 09:38
Mylène van den Boogaart 21 sep, 20:39