Fast Company`s nieuwe lijst van trends straalt optimisme en innovatie uit
Gepubliceerd op 4 november 2004 om 00:00
Fast Company heeft een lijst met 101 nieuwe ontwikkelingen samengesteld voor 2005. Een greep uit de lijst: Intuitie wordt belangrijker bij het nemen van beslissingen en bij marktonderzoek. Azie krijgt een meer vooraanstaande rol bij technologische innovatie. Er komt meer aandacht voor de werkplek, zodat meer werknemers overdag de zon zien. Er komt voedsel speciaal voor de werkplek, bijvoorbeeld verpakt met mes en vork en servet. Casual kleding is uit, evenals bloot; tweed, parels en broches zijn in. `Organisch` vervangt `natuurlijk`, met de nadruk op duurzame akkerbouw, gezonde producten en diervriendelijkheid. Zelfvoorzienigheid verspreidt zich van ex-hippies naar bredere lagen van de bevolking. Smart kleding met ingebedde informatie en sensoren begint aan een opmars. Er komen meer hybride automodellen. Bewakingsapparatuur is overal aanwezig maar is vrijwel onzichtbaar. Er komen meer verpakkingen met de uitstraling van dure modehuizen. De detailhandel gaat werken met pop-up reclame. Vakjargon wordt afgeschreven als `verbal obesity`. Reclame wordt interactiever en de interactiviteit van gaming wordt spectaculairder.
Reacties 0