De erotische webshop EasyToys mag toch de nieuwe hoofdsponsor van FC Emmen worden. De verbintenis geldt in eerste instantie voor een jaar.

Voetbalbond KNVB vond het aanvankelijk ongepast en wees daarbij op een artikel uit het sponsorreglement waarin onder meer staat dat de sponsor niet in strijd mag zijn 'met de goede smaak of het fatsoen'. Daar was bij EasyToys sprake van, zei de bond. Het besluit leidde tot een storm van protest, onder meer op social media en in de kranten. FC Emmen dreigde met een kort geding.

Na diverse overleggen kwam de KNVB op de beslissing terug. Wel is besloten dat de looptijd van het contract tussen EasyToys en de club van drie jaar is teruggebracht naar één seizoen. In december komt het sponsorreglement aan de orde in de algemene vergadering betaald voetbal. Als de clubs geen problemen hebben met EasyToys als sponsor, kan de naam van de webshop alsnog drie jaar op het shirt van FC Emmen prijken. Komende zondag speelt de Drentse club voor het eerst met EasyToys op de borst.