Winkeliers in grote steden mogen klanten zonder mondkapje weigeren

Winkeliers in grote steden mogen klanten zonder mondkapje weigeren

Winkeliers in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag mogen klanten weigeren die geen mondkapje dragen. Dat heeft minister-president Mark Rutte bekendgemaakt tijdens een persconferentie waarin extra coronamaatregelen werden afgekondigd.

Klanten in deze drie steden wordt dringend geadviseerd om een mondkapje in winkels te dragen, omdat het aantal coronabesmettingen hier snel toeneemt. Het risiconiveau is in de grote steden verhoogd naar niveau 3: ernstig.

De detailhandel in het hele land moet een deurbeleid voeren om ervoor te zorgen dat iedereen anderhalve meter afstand houdt.  Supermarkten worden verplicht twee keer per dag een speciaal uur in te voeren voor kwetsbare groepen. Rutte zei te begrijpen dat het laatste niet meteen overal morgen al kan, maar hij wil dat het spoedig gebeurt. "Kwetsbare groepen, zoals ouderen, moeten in alle rust en overal veilig boodschappen kunnen doen." Verder zei Rutte dat winkelen niet als een uitje moet worden gezien. "Doe het alleen!"

De horeca in het hele land mag tot uiterlijk 21.00 uur nog mensen binnenlaten, om 22.00 uur sluiten de zaken.

De landelijke maatregelen gelden vanaf dinsdag 18.00 uur en gelden vooralsnog voor drie weken.

Op rijksoverheid.nl staan alle maatregelen die zijn afgekondigd.

 

Reacties 2


Joost Kriek 29 sep, 00:55

@Herman van Wissen, dat zijn van die algemeenheden die geen realiteit hebben op de werkvloer. Je kan de beste service van de wereld bieden maar als op een AA-locatie zit in een grote stad zoals Rotterdam ga je het daar niet mee redden. Er lopen niet genoeg mensen en als je mensen oproept om te komen word je aangezien als een asociale winkelier.


Herman van Wissen 28 sep, 22:18

Wanneer worden onze brancheorganisaties wakker en gaan zij in plaats van defensief offensief aan de bak als het om Covid-19 gaat? De levensmiddelen organisaties kunnen juist nu laten zien dat zij blij zijn met hun klanten door extra service en veiligheid te bieden. Er wordt toch nog teveel gedacht in kosten in plaats van opbrengsten (klantenbinding). Vandaag en morgen draait het om klantenservice met een glimlach. Bedrijven die dit doen en veiligheid voor de klant bieden gaan het maken.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!