De tweede Nederlandse winkel van Uniqlo opende deze week zijn deuren. De vestiging in Den Haag is iets kleiner dan die in Amsterdam, maar ondergedompeld in dezelfde eenvoudige stijl die kenmerkend is voor het Japanse kledingmerk.
De winkelopening in de hofstad markeert de volgende stap in Uniqlo’s missie om ‘het meest geliefde kledingmerk’ van Nederland te worden, vertelt coo Kaman Leung aan RetailTrends. Het filiaal is gevestigd aan de Grote Markstraat 30.
De tweede Nederlandse winkel van Uniqlo opende deze week zijn deuren. De vestiging in Den Haag is iets kleiner dan die in Amsterdam, maar ondergedompeld in dezelfde eenvoudige stijl die kenmerkend is voor het Japanse kledingmerk.
De winkelopening in de hofstad markeert de volgende stap in Uniqlo’s missie om ‘het meest geliefde kledingmerk’ van Nederland te worden, vertelt coo Kaman Leung aan RetailTrends. Het filiaal is gevestigd aan de Grote Markstraat 30.
Met de komst van de nieuwe winkel viert Uniqlo naar eigen zeggen ‘nieuw creatief talent’ dat woonachtig is in Den Haag. Zo heeft het kledingmerk in samenwerking met The Hague Fashion Week een limited edition tote bag ontwikkeld. De tas is voorzien van een ontwerp door lokale illustrator en Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten alumni Wies van der Wal. Daarnaast hebben studenten van het ROC Mondriaan gewerkt aan een upcycling project, waarbij ze nieuwe ontwerpen hebben gemaakt van restmateriaal van Uniqlo.
Het interieur van de winkel is simpel en overzichtelijk, met witte muren, eenvoudige spotjes in het plafond en een houten vloer. Je vind er de 'lifewear' van Uniqlo: kleding die naar eigen zeggen tijdloos is en een lange levensduur heeft. Volgens Leung onderscheidt het merk zich door geen fastfashion aan te bieden. Hoe wil Uniqlo het meest geliefde merk van Nederland worden? Lees het hele artikel hier.
Beeld: Kenny Stroobandt