'Niet rustiger in winkelstraat door verscherpte coronamaatregelen'

'Niet rustiger in winkelstraat door verscherpte coronamaatregelen'

De verscherpte coronamaatregelen die sinds dinsdag van kracht zijn, hebben geen extra negatief effect op de drukte in de winkelstraten. Dat blijkt uit metingen van Bureau RMC.

De drukte nam weliswaar met 1,9 procent af ten opzichte van de week ervoor, maar dat lijkt vooral door de regen te komen. "Want vrijdag zagen we een stijging van 9,4 procent, daar waar zaterdag (-11,8 procent) en zondag (-6,6 procent) een forse afname zagen. De daling van 1,9 procent past volgens Bureau RMC in het beeld van de laatste weken. Vergeleken met vorig jaar zijn er veel minder mensen in de winkelstraten: het was 44,9 procent rustiger.

Toch is het geen kommer en kwel, blijkt uit een belronde van Bureau RMC. Veel retailers spreken over een hogere conversie. De bezoekers blijken meestal iets te kopen en ze geven ook meer uit. Grote steden worden vaker gemeden dan kleine steden. Net als voor de coronacrisis is zaterdag 15.00 uur het drukste moment van de week.

Reacties 1


Marko r 5 okt, 20:47

De week voor de persconferentie was het al veel rustiger , normaal gesproken is het vanaf 21 sep weer drukker in de winkelstraten tiv de week er voor maar dat was nu niet het geval .
Het verschil tussen afgelopen week en de week daarvoor was minimaal en in de week daarvoor was het glamour day .
Vertekend beeld dus
Het nieuws wat toen al bestond uit : "record aantal besmettingen" en dat was voldoende om mensen weer uit de winkelstraten te jagen .
Je kan het ook zien aan de beschikbare bezorgtijden van de websites van de supermarkten , je moet duidelijk langer wachten voor je het bezorgt krijgt .

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!