Binnenkijken bij Dries van Noten in Los Angeles

Binnenkijken bij Dries van Noten in Los Angeles

Kunst, creativiteit en natuurlijk mode: die elementen staan centraal in deze flagshipstore van modeontwerper Dries van Noten. De gloednieuwe winkel is gevestigd op zo'n elf uur vliegen vanaf zijn thuisstad Antwerpen, in glamourstad Los Angeles. Het is de eerste flagshipstore van Van Noten op het Amerikaanse continent.

De eerste Amerikaanse winkel is gevestigd in een gebouw uit de jaren ’40 en beslaat zo'n 2590 vierkante meter - de grootste flagshipstore van Dries van Noten ooit. Het pand is ingericht door de ontwerper zelf en zijn designteam, resulterend in een kleurrijk, maar elegant interieur.

Bij binnenkomst stuiten bezoekers als eerste op een zwarte Steinway-piano en een felgele, satijnen sofa. De...

Kunst, creativiteit en natuurlijk mode: die elementen staan centraal in deze flagshipstore van modeontwerper Dries van Noten. De gloednieuwe winkel is gevestigd op zo'n elf uur vliegen vanaf zijn thuisstad Antwerpen, in glamourstad Los Angeles. Het is de eerste flagshipstore van Van Noten op het Amerikaanse continent.

De eerste Amerikaanse winkel is gevestigd in een gebouw uit de jaren ’40 en beslaat zo'n 2590 vierkante meter - de grootste flagshipstore van Dries van Noten ooit. Het pand is ingericht door de ontwerper zelf en zijn designteam, resulterend in een kleurrijk, maar elegant interieur.

Bij binnenkomst stuiten bezoekers als eerste op een zwarte Steinway-piano en een felgele, satijnen sofa. De meubels in de winkel zijn onder meer van de Franse ontwerper Johan Villadrich, die bekendstaat om zijn industriële stijl. De kunstwerken aan de muren zijn grotendeels gemaakt door kunstenaars uit Los Angeles. Opvallend: in plaats van op een canvas, zijn sommige schilderingen direct aangebracht op de muur.  

De fotomuur in de ruimte links naast de entree trekt bij binnenkomst direct de aandacht. In het behang zijn allerlei foto's van de modeshows van Van Noten verwerkt. In een vitrine, bovenop een kanariegele toonbank, staan enkele accessoires van de modeontwerper uitgestald. 

Op de begane grond vind je nog meer items voor dames en een verdieping erboven de collectie voor heren, beide uitgestald in strakke, witte ruimtes. In de flagshipstore worden naast kledingstukken ook accessoires en kunstobjecten van andere merken te koop aangeboden. De parkeerruimte bij de winkel kan tevens ingezet worden voor kunsttentoonstellingen en andere evenementen. 


Beeld: Dries van Noten / Jim Mangan

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!