Hooghoudt heeft geen haast met webshop

Hooghoudt heeft geen haast met webshop

Jeneverdestilleerderij Hooghoudt heeft geen haast met het weer terugbrengen van de webshop. Algemeen directeur Arno Donkersloot wil eerst met de slijters spreken en dat is er door de coronacrisis nog niet van gekomen, zegt hij desgevraagd tegen RetailNews.

Hooghoudt lanceerde in februari vol trots een eigen webshop, maar nog diezelfde dag werd deze alweer offline gehaald. De aanleiding: slijters waren des duivels over het initiatief. Ze waren bang dat hun verkopen eronder zouden lijden. Dat terwijl de webshop volgens Hooghoudt louter was bedoeld als aanvulling op 'het slijterskanaal'. Er werden vier nieuwe jenevers aangeboden voor klanten die ze niet bij een winkel in de buurt kunnen kopen. Dat was onder meer afgestemd met een groep slijters, maar de weerstand bleek onverwacht groot. 

Donkersloot: "Ik zet 'm pas weer terug als ik gesproken heb met de slijters. Het heeft geen haast. Het is voor ons niet extreem belangrijk." Hij is er wel van overtuigd dat zo'n webshop zou moeten kunnen. "Bols heeft bijvoorbeeld ook een webshop. En volgens mij worden die producten ook nog bij slijters verkocht..."

Hooghoudt maakte dinsdag bekend dat de rebranding die een jaar geleden is ingezet, is voltooid. Alle producten van het Groningse jenevermerk zijn voorzien van de vernieuwde huisstijl en het vernieuwde logo. Samen met enkele nieuwe producten moet zo een jonger publiek worden aangeboord. "Maar daar heb ik ook de horeca voor nodig. Zodat mensen ze kunnen zien en een keer kunnen proberen. Dat loopt natuurlijk vertraging op." 

Donkersloot is bezorgd over de gevolgen van de horecasluiting, die dinsdagavond vermoedelijk wordt afgekondigd door het kabinet. "Wij zijn er met niet al te veel kleerscheuren uitgekomen, maar ik houd mijn hart vast voor al onze afnemers in de horeca. Dat is niet positief."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!