Grolsch en Lidl begraven strijdbijl

Grolsch en Lidl hebben de strijdbijl begraven. De supermarkt laat zijn Kordaat-bier 'gewoon in de schappen liggen', laat de keten weten aan Tubantia.

'Er was een geschil tussen Grolsch en Lidl over de biermerken Kornuit van Grolsch en Kordaat van Lidl. Partijen hebben de strijdbijl begraven', laat Grolsch dinsdagochtend weten. 'We doen hier verder geen mededelingen over.' Volgens De Stentor hoeft het gerechtshof in Den Haag wat beide partijen betreft geen uitspraak meer te doen in de rechtszaak rondom Kornuit en Kordaat.

De bierbrouwer vond dat er sprake was van te veel overeenkomsten tussen de naam van Lidls Kordaat-bier en zijn eigen Kornuit. Ook de reclame-uitingen zouden te veel overeenkomen. Grolsch verloor het kort geding maar ging in hoger beroep. In september zou de uitspraak plaatsvinden, maar beide partijen vroegen om uitstel omdat ze alsnog met elkaar rond de tafel gingen.

Reacties 1


Pjotr De Kok 22 okt, 10:39

Lidl kan beter besluiten net als bij de tabaksproducten onlangs, ook alle alcohol uit de schappen te halen. Dat zou pas kordaat zijn.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!