PostNL maakt zich op voor 'coronadrukte' rond feestdagen

PostNL maakt zich op voor 'coronadrukte' rond feestdagen

PostNL rekent de komende feestdagen op een toename van het aantal pakketjes van 60 tot 70 procent ten opzichte van begin dit jaar. Dat zegt directeur pakketten & logistiek Liesbeth Kaashoek tegen NU.nl.

Vóór de virusuitbraak in Nederland leverde PostNL dagelijks ongeveer 900 duizend pakketten af. Vanaf half maart liep dat op tot een miljoen per dag. Op piekdagen gaat het aantal pakketjes inmiddels richting de anderhalf miljoen. Het postbedrijf heeft de capaciteit eerder al met 40 procent vergroot wegens de coronacrisis en doet daar in aanloop naar de feestdagen nog eens 20 tot 30 procent bovenop. 

Volgens Kaashoek begint het piekseizoen op 14 november met de intocht van Sinterklaas. Rondom Black Friday, dit jaar op 27 november, neemt de drukte nog eens toe. Op 30 november vindt vervolgens koopjesfestijn Cyber Monday plaats.

Ook voor volgend jaar houdt PostNL rekening met de aanhoudende drukte, met de opening van drie nieuwe sorteercentra. "We bezorgen sinds de uitbraak van de coronacrisis op een paar procent meer adressen dan daarvoor”, zegt Kaashoek."Consumenten die voor het eerst zijn gaan bestellen, zullen misschien niet dezelfde dingen blijven bestellen, maar ze blijven wel online kopen.”
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!