Binnenkijken bij het monumentale pand van Uniqlo

Binnenkijken bij het monumentale pand van Uniqlo

De winkels van Uniqlo zien er over het algemeen nogal herkenbaar uit: simpel en overzichtelijk, met witte muren, houten vloeren en het rood-witte logo dat goed zichtbaar op de gevel prijkt. Maar dit exemplaar in Hamburg, gevestigd in een monumentaal pand, is net even anders. 

Het voormalige bankgebouw ligt aan de straat Alter Wall in de Duitse stad Hamburg, welke deel uitmaakt van een veelbelovend nieuw winkelgebied. De winkel van Uniqlo is maar liefst 1750 vierkante meter groot en beslaat drie verdiepingen. Daarmee is het de op één na grootste vestiging van het Japanse kledingmerk in Duitsland. 

Aan de gevel van het pand heeft Uniqlo amper gesleuteld. Alleen de naam en het logo van het merk zijn in gouden kapitalen aangebracht bij de...

De winkels van Uniqlo zien er over het algemeen nogal herkenbaar uit: simpel en overzichtelijk, met witte muren, houten vloeren en het rood-witte logo dat goed zichtbaar op de gevel prijkt. Maar dit exemplaar in Hamburg, gevestigd in een monumentaal pand, is net even anders. 

Het voormalige bankgebouw ligt aan de straat Alter Wall in de Duitse stad Hamburg, welke deel uitmaakt van een veelbelovend nieuw winkelgebied. De winkel van Uniqlo is maar liefst 1750 vierkante meter groot en beslaat drie verdiepingen. Daarmee is het de op één na grootste vestiging van het Japanse kledingmerk in Duitsland. 

Aan de gevel van het pand heeft Uniqlo amper gesleuteld. Alleen de naam en het logo van het merk zijn in gouden kapitalen aangebracht bij de entree. Maar de binnenkant van het pand is flink onder handen genomen door het team van GMP Architects, een Duits bedrijf. Zo is het atrium nu voorzien van een achthoekig, glazen dak waardoor daglicht naar binnen valt. 

De verdiepingen zijn met elkaar verbonden door een opvallende wenteltrap met een glazen leuning, ontworpen door de lokale designer Stefan Mosebach. Daarnaast zijn de pilaren en een deel van het plafond van de winkel voorzien van wit, beige en blauw mozaïek. De rest van de winkel is wel ontworpen in de herkenbare stijl van Uniqlo. Bezoekers vinden er de volledige collecties voor kinderen, dames en heren.

Uniqlo opende zijn eerste Duitse winkel in 2014 en heeft nu negen filialen in dat land. Onlangs opende het Japanse merk ook een winkel in Den Haag. Wat is het bedrijf zoal van plan in Nederland? Lees hier het interview met Kaman Leung, coo Benelux

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!