De Bijenkorf wil volledig duurzaam assortiment in 2025

De Bijenkorf wil volledig duurzaam assortiment in 2025

De Bijenkorf heeft zijn duurzaamheidsdoelen verder uitgebreid. Het warenhuis mikt onder meer op een assortiment in 2025 dat voor honderd procent uit duurzamere merken bestaat.

De Bijenkorf spreekt van 'een belangrijke nieuwe stap' in zijn duurzaamheidsactiviteiten, door onder meer de CO2-doelstelling af te stemmen op het initiatief Science Based Targets (SBT) dat een opwarming van de aarde van meer dan anderhalve graad wil voorkomen. In 2025 moet de uitstoot van het warenhuis 29,4 procent lager zijn dan nu het geval is. In 2030 moet dat zelfs 50,4 procent zijn. Om dat te realiseren worden onder meer kledingstukken zoveel mogelijk gerecycled, komt de elektriciteit uiteindelijk voor honderd procent van hernieuwbare energiebronnen en wordt wegwerpplastic vervangen door een duurzame variant.

Daarnaast stopt het bedrijf per 2021 met de verkoop van cosmetica die plastic glitter bevat en moet het assortiment over vijf jaar voor honderd procent uit duurzamere merken bestaan. De belangrijkste criteria zijn daarbij een verantwoorde productie en duurzame materialen, aldus de Bijenkorf, dat op dit moment zegt 5.497 artikelen van duurzamere merken als Levi's, Ganni, Alchemist en Selected aan te bieden.

Reacties 1


michel van wijk 26 okt, 10:54

Je moet als merk ook gewoon durven te uiten waar je voor staat.
Bijenkorf staat voor luxe (als ze dat willen 'luxere') assortiment en mikt op de doelgroepen die bovenmodaal te besteden hebben. Daar is 'duurzaamheid' vooral ook een luxe begrip hetgeen al wordt geïllustreerd door het gebruik van een begrip als 'duurzamere'. Wat is dat nu weer?

Duurzaam begint bij spullen (ver)kopen die je nodig hebt. Bijenkorf verkoopt - dat is hun basis - spullen die luxe zijn. Geen basisbehoeften of dagelijkse kost.

Bijenkorf blijf bij je leest! Luxe(re) warenhuis dat wel illusies mag verkopen maar geen duurzaamheidsillusies mag prediken.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!