Bij maaltijdbezorger HelloFresh verdubbelden afgelopen kwartaal het aantal klanten, bestellingen en maaltijden ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers. 

Jaar-op-jaar noteerde HelloFresh een omzetstijging van 120 procent tot 970 miljoen euro in het derde kwartaal, in 2019 was dit nog 440,6 miljoen euro. Het aebitda kwam uit op 114,7 miljoen euro waar dat in dezelfde periode in 2019 nog 15,5 miljoen euro was. Het aantal klanten groeide wereldwijd naar vijf miljoen, waar het vorig jaar nog 2,61 miljoen klanten betrof. De cijfers gaan verder niet in op de Nederlandse markt.

"De trend om meer thuis te koken is tijdens de pandemie versneld, en wij verwachten dat die trend zich zal voortzetten", aldus ceo en medeoprichter Dominik Richter. Door de positieve cijfers en aanhoudende trend verhoogt HelloFresh zijn omzetprognose voor de derde keer dit jaar. De maaltijdbezorger verwacht nu een omzetstijging tussen de 95 en de 105 procent te behalen.