Het is al bijna vijftig jaar geleden dat Men’s Wearhouse werd opgericht. Hoog tijd voor een opfrisbeurt, besloot de Amerikaanse keten voor herenmode. In Shenandoah (Texas) is sinds kort het nieuwe winkelconcept te bewonderen.
Om zijn concept nieuw leven in te blazen, schakelde Men’s Wearhouse designbureau Nelson Worldwide in, dat eerder verantwoordelijk was voor onder meer enkele Hilton-hotels en projecten van vastgoedreus Unibail-Rodamco-Westfield. Het resultaat in Texas is een naar eigen zeggen 'next gen'-retailconcept dat ruim zesduizend vierkante meter beslaat. Naast de winkel wordt ook het imago van Men’s Wearhouse grondig onder handen genomen.
Het is al bijna vijftig jaar geleden dat Men’s Wearhouse werd opgericht. Hoog tijd voor een opfrisbeurt, besloot de Amerikaanse keten voor herenmode. In Shenandoah (Texas) is sinds kort het nieuwe winkelconcept te bewonderen.
Om zijn concept nieuw leven in te blazen, schakelde Men’s Wearhouse designbureau Nelson Worldwide in, dat eerder verantwoordelijk was voor onder meer enkele Hilton-hotels en projecten van vastgoedreus Unibail-Rodamco-Westfield. Het resultaat in Texas is een naar eigen zeggen 'next gen'-retailconcept dat ruim zesduizend vierkante meter beslaat. Naast de winkel wordt ook het imago van Men’s Wearhouse grondig onder handen genomen.
Waar Men’s Wearhouse eerder vooral bekend stond om zijn monotone maatpakken, verrast de retailer klanten in Texas met vrolijke kleuren, bloemige printjes en andere speelse patronen. Dat geldt niet alleen voor de kleding, maar ook voor het interieur. Zo liggen er kleurrijke tapijten op de vloer en zijn de paskamers elk voorzien van een ander printje op de muren. Via schermen met touchscreen en de introductie van click & collect is er ook een vleugje digitalisering aan het nieuwe concept toegevoegd.
Men’s Wearhouse is opgericht in 1973. Het Amerikaanse bedrijf heeft zwaar te lijden onder de coronacrisis, omdat thuiszittende consumenten formal wear massaal links laten liggen. Onlangs werd bekend dat de keten vijfhonderd filialen sluit, ongeveer een derde van zijn totale winkelbestand, om zijn financiële problemen het hoofd te bieden. De nieuwe winkel wordt de 'proeftuin' van Men’s Wearhouse genoemd en dient als experiment om te kijken of het nieuwe concept aanslaat.