Het Amerikaanse schoenenmerk Keen ziet ruimte voor drie winkels in Nederland. Dat zegt general manager EMEA John Jansen in een gesprek met RetailTrends.

Sinds kort is Keen gevestigd in Maastricht. Anders dan in de vijf outdoorwinkels in Praag ligt hier de nadruk op lifestyle. Hoewel de winkel zich eerst nog maar eens moet bewijzen, ziet Jansen twee winkels erbij wel zitten. "Drie steden zou gaaf zijn: mooie plekken waar we kunnen laten zien waar Keen voor staat." Een stad als Utrecht zou een optie kunnen zijn, zegt hij. "Maar ik denk niet dat wij het merk zijn dat je in de Kalverstraat moet gaan plaatsen." Ook in Duitsland, bijvoorbeeld in Berlijn of Frankfurt, ziet hij mogelijkheden.

Keen begon in 1993 met sandalen, met een gesloten neus. Later kwamen er ook wandelschoenen bij. Stap voor stap wil Keen zich ontwikkelen tot lifestylemerk. Lees hier het interview met general manager EMEA John Jansen over dat proces, over de samenwerking met traditionele winkeliers en de uitdagingen in de coronacrisis.