Schulden en dwangsom doen webshop We Love Musthaves de das om

Schulden en dwangsom doen webshop We Love Musthaves de das om

Het doek is gevallen voor modewebshop We Love Musthaves. Eigenaresse Melanie Karowleski sluit haar webwinkel voorgoed, na een jarenlange storm aan klachten en een dwangsom van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Dat vertelt ze aan het Brabants Dagblad

De krant ontving de afgelopen twee jaar tientallen klachten van klanten van de Oisterwijkse webshop. Artikelen werden soms maanden te laat geleverd en geld van geretourneerde bestellingen werd niet altijd teruggestort. 

De ACM, die de webwinkel in 2019 ook al op de vingers tikte naar aanleiding van klachten, stelde eind oktober vast dat We Love Musthaves hiermee de regels overtreedt. De waakhond legde het bedrijf een dwangsom van tweeduizend euro per week op. Als er niet snel verbetering zou plaatsvinden, kon de boete oplopen tot een maximum van 20 duizend euro.

De webshop is per 1 november gesloten. Karowleski spreekt van ‘de moeilijkste keuze uit haar leven’. “Ondanks dat ik een florerende zaak opbouwde, bleven de schulden maar opstapelen.” Daardoor werd het terugbetalen van klanten erg moeilijk, stelt ze. “Ik kan wel zeggen dat de laatste jaren zijn uitgelopen op een complete mislukking.” Om klanten alsnog terug te kunnen betalen, zocht Karowleski hulp bij de gemeente Tilburg en is ze bezig met een schuldsaneringstraject.
 

Reacties 4


Joost Kriek 11 nov, 00:26

Florerende zaak die klanten niet kan terugbetalen..klinkt niet erg logisch.


Jos de Jong 11 nov, 10:25

“Ondanks dat ik een florerende zaak opbouwde, bleven de schulden maar opstapelen.” ...?? Misschien een extra lesje economie / ondernemerschap?


Toine Weijers 11 nov, 12:55

Al de webshops zijn florerende zaken, tot de rekeningen binnenvallen.


Vonn Hartman 11 nov, 15:51

Zit ook nog te wachten op teruggave geld.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!