Advertorial: The Butchery 100% klaar voor de feestdagenpiek: 3 tips voor betrouwbare versbezorging

Advertorial: The Butchery 100% klaar voor de feestdagenpiek: 3 tips voor betrouwbare versbezorging

De vraag naar het online bestellen van versproducten steeg in het tweede kwartaal met 69%. En de verwachting is dat deze vraag rond de feestdagen echt de pan uit rijst. Maar klanten willen hun versproducten uiteraard wel op tijd ontvangen. Hoe regel je dat als online versleverancier? Suzanne Bralten, mede-oprichter van The Butchery, geeft tips voor een succesvolle bezorging.

‘Ambacht online’, is het credo van The Butchery. “We zijn een meesterslager met fysieke winkels. Via onze webshop kunnen klanten ook makkelijk vanuit huis bestellen en genieten van goed vlees”, zegt Suzanne Bralten. Sinds corona zag de vakspecialist de online verkoop al fors groeien en voor de kerstdagen wordt een regelrechte piek voorspeld. “Om de kwaliteit en smaak van ons vlees te garanderen, mag het absoluut niet te lang onderweg zijn. Same Day Delivery is onmisbaar voor de beste klantervaring. Trunkrs begrijpt dat. Dankzij deze samenwerking weten we zeker dat klanten die voor 11:00 uur bestellen, hun versproducten ook echt diezelfde avond tussen 17:00 uur en 22:00 uur geleverd krijgen.”

The Butchery onderscheidt zich van andere versleveranciers met een pure passie voor ambachtelijke producten. “Een hoge leverbetrouwbaarheid is daarbij cruciaal, zeker tijdens de piekdrukte van de feestdagen. Juist dan moeten wij en onze klanten zeker weten dat de versproducten op tijd afgeleverd worden. Pas dan kan het échte genieten beginnen.”

Tips voor de beste klantervaring tijdens de feestdagen
The Butchery wil ook tijdens de komende feestdagen alle klanten onbezorgd laten genieten van vlees van de ambachtelijke meesterslager. Juist tijdens deze bijzondere dagen moeten klanten er blind op kunnen vertrouwen dat hun bestelling onder optimale omstandigheden en op tijd aan de deur wordt afgeleverd. Daarom hebben Bralten en haar collega’s zich de afgelopen periode goed voorbereid. Bralten deelt graag 3 tips hoe The Butchery ook tijdens de feestdagenpiek klanten de beste klantervaring biedt.

1 Wees goed voorbereid
“Een goede voorbereiding is echt het halve werk”, zegt Bralten. Dat geldt altijd, maar zeker tijdens de piekdrukte van de feestdagen. “Regel je processen en systeem optimaal in. En zorg dat je korte lijnen met je vervoerspartner hebt.” Dat is belangrijk voor Bralten en De Butchery: “Wij stellen onze vleespakketten met veel liefde samen. Maar de aflevering moeten wij uit handen geven. Dat doen we alleen als we zeker weten dat het goed komt. Wij hebben dus bewust gekozen voor een bezorger die ons idee van goede service begrijpt en zelf ook uitdraagt. Vertrouwen is onmisbaar en Trunkrs onderstreept dat met een afleverpercentage boven de 99%.”

2 Directe koppeling 
The Butchery heeft alle processen strak geregeld en geautomatiseerd, inclusief de samenwerking met Trunkrs. Bij grote hoeveelheden bestellingen is handmatig doorgeven geen optie meer. “Daarom hebben wij een directe koppeling met Trunkrs”, licht Bralten toe. “Zo weten zij steeds waar ze aan toe zijn en kunnen ze zo nodig anticiperen. En als er vragen of bijzonderheden zijn, zoals een extra grote bestelling, hebben we altijd een directe lijn.” Een directe koppeling met een partij zoals Sendcloud, Paazl of Pakketpartner is snel te realiseren en geeft je de zekerheid dat je ook tijdens de feestdagenpiek snel kunt schakelen met een flexibele vervoerspartner zoals Trunkrs. 

3 Houd klanten goed op de hoogte
Klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Ze hebben een mooi product besteld en kijken daarnaar uit. Communiceer daarom duidelijk met de klant over wanneer hij de bestelling kan verwachten. Met track & trace is de status van een bestelling altijd inzichtelijk. Bralten vertelt: “Wij staan 24/7 klaar voor onze klanten en verwachten dat ook van onze bezorgdienst. Dus een duidelijke en goed werkende track & trace is belangrijk. Als een klant toch vragen heeft, helpt het Trunkrs customer service team ze direct via chat of track & talk.
Bovendien krijg ik elke avond een overzicht van Trunkrs met alle leveringen van die dag. Als er dan bijzonderheden zijn, kan ik die de volgende ochtend direct oppakken. Zo garanderen we samen de beste service en beleving. Ook, of eigenlijk juist in de aanloop naar de kerstdagen.” 

Op tijd om te genieten
De kerstdagen zijn voor veel mensen de mooiste feestdagen van het jaar. Samen met geliefden genieten van elkaar en een smakelijk menu. Daarom is het cruciaal dat de verse producten die ze online bestellen snel en zorgvuldig worden bezorgd op het afgesproken moment. Daar moet je blindelings op kunnen rekenen, als versleverancier en als klant. Op die manier maakt The Butchery samen met Trunkrs het verschil, zodat hun klanten tijd hebben om te genieten van elkaar. 

Meer weten?
Ook zeker weten dat versproducten op tijd geleverd worden tijdens de feestdagen? Alles over de Trunkrs Same Day Delivery vind je op www.trunkrs.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!