De plannen om een aantal overzeese pop-upstores te openen, vielen door de coronacrisis in het water. Dus focuste het Amerikaanse luxemerk Mr. Saturday zich op binnenlands succes, met een gloednieuwe brandstore in de stad Toronto.
De winkel beslaat twee verdiepingen, zo’n 308 vierkante meter, van een kantoorgebouw aan Queen Street West in de Amerikaanse stad. Daarmee heeft Mr. Saturday onder meer de merken Aesop, Shinola en Fred Perry als nabije buren.
Voor het interieur van deze brandstore werd de oorspronkelijke winkel grotendeels gestript, waardoor witgekalkte muren, een betonnen vloer en een opengewerkt plafond zichtbaar zijn geworden. De winkel is ingericht met enkele designmeubels en heeft meerdere loungeruimtes, waar ook boeken en...
De plannen om een aantal overzeese pop-upstores te openen, vielen door de coronacrisis in het water. Dus focuste het Amerikaanse luxemerk Mr. Saturday zich op binnenlands succes, met een gloednieuwe brandstore in de stad Toronto.
De winkel beslaat twee verdiepingen, zo’n 308 vierkante meter, van een kantoorgebouw aan Queen Street West in de Amerikaanse stad. Daarmee heeft Mr. Saturday onder meer de merken Aesop, Shinola en Fred Perry als nabije buren.
Voor het interieur van deze brandstore werd de oorspronkelijke winkel grotendeels gestript, waardoor witgekalkte muren, een betonnen vloer en een opengewerkt plafond zichtbaar zijn geworden. De winkel is ingericht met enkele designmeubels en heeft meerdere loungeruimtes, waar ook boeken en tijdschriften liggen.
Op de bovenste verdieping vind je de kledingcollectie van Mr. Saturday. Een nagemaakte zeecontainer herbergt de paskamers en er is een knus kantoortje ingericht. De brandstore is alleen op afspraak te bezoeken. Mr. Saturday is opgericht in 2017 in Toronto, door Joey Gollish. Het merk verkoopt luxe herenkleding; voor een jasje van het merk tel je al gauw 795 dollar neer.