Designer Outlet Roermond trekt dit jaar door de coronacrisis miljoenen bezoekers minder dan vorig jaar. Het aantal blijft waarschijnlijk steken op 4,6 miljoen, tegen 8,4 miljoen vorig jaar.

Dat zegt Pieter van Voorst, managing director Nederland bij moederbedrijf McArthurGlen tegen De Telegraaf. "Op een normale doordeweekse dag lopen er in totaal vijftienduizend mensen rond, maar tijdens corona zijn dat er vierduizend tot vijfduizend. Sinds mei is het aantal bezoekers met vijftig procent gedaald." De omzet valt dit jaar zo'n 25 procent lager uit.

McArthurGlen is de huurders daarom tegemoetgekomen, aangezien de outlet in maart en april gesloten was. Van halverwege maart tot het einde van het tweede kwartaal zijn de huren kwijtgescholden, zegt Van Voorst. In het derde kwartaal hebben winkeliers een huurkorting gekregen. De feestdagen zouden voor de broodnodige extra omzet moeten zorgen. Volgens Van Voorst zijn er strenge maatregelen getroffen die het winkelen veilig moeten maken.