Leen Bakker gaat zijn eigen assortiment mogelijk aanbieden via externe marktplaatsen. Dat vertelde marktplaatsmanager Ruben Nijssen tijdens Emerce Marketplace for Brands. De meubelverkoper onderzoekt onder meer een samenwerking met Amazon.
“De time to market van veel producten vinden we te lang”, aldus Nijssen, die zegt sneller te willen opschalen en nieuwe categorieën wil ontsluiten, zoals planten en bloempotten. “Die passen bij Leen Bakker, maar wij hebben daar geen verstand van.” Het bedrijf wil ook additionele omzet genereren, bijvoorbeeld met Moederdag of Valentijnsdag. “We zien ook aan de zoektermen dat klanten op zoek zijn naar producten die we nu in beperkte mate zelf leveren.” De retailer laat echter weten dat de verkoop via externe marktplaatsen niet op de korte termijn zal gaan gebeuren, wegens een gebrek aan capacitiet. “Dat kan best nog een paar jaar duren."
In oktober begon Leen Bakker zijn eigen marktplaats. Daarop worden inmiddels zo’n vijftienduizend artikelen aangeboden. “We zijn geen open marktplaats zoals bol. Partners moeten echt een toegevoegde waarde bieden.” E-commerce is op dit moment goed voor zo’n twintig procent van de totale omzet van Leen Bakker. Als gevolg van de coronacrisis verdubbelde het aantal bezoekers van de website.
Reacties 0