Paprika zet Promiss online voort

Modeketen Paprika, gespecialiseerd in een maatje meer, neemt het merk en het klantenbestand van Promiss over. Het bedrijf wil er een online merk van maken, meldt topman Vincent Rousseau op zijn LinkedIn-pagina. NU.nl had er als eerste melding van gemaakt.

Promiss viel onder modegroep FNG, die afgelopen zomer failliet ging. Samen met de ketens Miss Etam, Claudia Sträter, Expresso en Steps werd Promiss overgenomen door de FLV Group van Martijn Rozenboom. Claudia Sträter en Expresso werden al snel doorverkocht aan de Van Uffelen Groep. Ook Promiss wordt nu dus van de hand gedaan.

Rousseau zei eerder tegen RetailTrends dat het de ambitie van Paprika is om op korte termijn de helft van de omzet uit online te halen. De overname van Promiss helpt daarbij, zegt hij op LinkedIn. Op de site van Promiss staat dat Paprika het merk vanaf februari herlanceert. Er wordt afgeteld: nog 69 dagen te gaan.

Rozenboom meldde een maand geleden aan RetailNews dat zich enkele geïnteresseerden hadden gemeld voor Miss Etam. Een doorverkoop was voorlopig niet aan de orde, zei hij. Of daar nu wel sprake van is, wil hij niet zeggen. "Wij zijn intern overleg aan het voeren over de te voeren strategie en tot die tijd kunnen wij geen mededelingen doen."

Reacties 1


Reinder Koornstra 23 nov, 10:59

Hoeveel ketens zijn nou al via de internetroute de vergetelheid in getuimeld? Als een formule fysiek niet meer aanslaat, waarom zou het dan als webshop lukken?
R.I.P. Promiss!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!