ACM: webwinkels moeten klanten beter informeren over levertijden

ACM: webwinkels moeten klanten beter informeren over levertijden

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil dat webwinkels klanten beter informeren over hun levertijden. "Deze moeten juist en actueel zijn, zeker met het oog op de komende feestdagen en de extra drukte door corona."

De toezichthouder ontving de afgelopen maanden veel meldingen over producten die niet of te laat geleverd werden. Ook kwamen er klachten over aankopen die niet of laat werden terugbetaald. Dat moet binnen twee weken gebeuren. Ook waren webwinkels slecht bereikbaar.

Diverse webwinkels hebben op aandringen van de ACM de informatie op hun website inmiddels aangepast. Ook werd bijvoorbeeld het aantal mensen op de klantenservice uitgebreid.

Reacties 2


ikke weet het 25 nov, 14:00

Wanneer een pakket het bedrijf verlaat, kun je er als webwinkel niets meer aan doen, en ben je afhankelijk van de drukte en service van de vervoerder.
Valt een pakket van de transportband af, dan kan het zomaar een paar dagen duren.

Kortom, ga gewoon naar de fysieke winkels , kijk, pak , koop en je hebt het direct, en je privé gegevens blijven privé en worden niet door verkocht door de grote bedrijven.

Dit is ook een groot verdien model voor een Zalando, Bol en Amazon


C. Klop 25 nov, 11:33

De Kamer van Koophandel moet beter screenen als ze nieuwe webwinkels inschrijven. Nu is het wel heel makkelijk, met alle vervelende consequenties voor consument en wel betrouwbare webwinkels.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!