Met deze brandstore keert Crocs terug naar de basis

Met deze brandstore keert Crocs terug naar de basis

Laarzen, slippers en andere nieuwe producten: nooit werden ze zo goed verkocht als die oorspronkelijke, rubberen klomp waar Crocs om bekendstaat. Precies die klomp staat in Crocs’ huidige strategie weer centraal, net als in zijn nieuwe winkelconcept dat onlangs voor het eerst in China werd gelanceerd.

Crocs gooide pakweg vijf jaar geleden het roer om en deed productlijnen die niet goed presteerden in de ban. De klassieke Croc kwam weer centraal te staan. “Die schoen was altijd de kern van ons merk”, zei algemeen directeur EMEA Adrian Holloway eerder tegen RetailTrends.

Het nieuwe concept is als eerste...

Laarzen, slippers en andere nieuwe producten: nooit werden ze zo goed verkocht als die oorspronkelijke, rubberen klomp waar Crocs om bekendstaat. Precies die klomp staat in Crocs’ huidige strategie weer centraal, net als in zijn nieuwe winkelconcept dat onlangs voor het eerst in China werd gelanceerd.

Crocs gooide pakweg vijf jaar geleden het roer om en deed productlijnen die niet goed presteerden in de ban. De klassieke Croc kwam weer centraal te staan. “Die schoen was altijd de kern van ons merk”, zei algemeen directeur EMEA Adrian Holloway eerder tegen RetailTrends.

Het nieuwe concept is als eerste gepresenteerd in China en wordt bij succes wereldwijd uitgerold. Designbureau Briggs Hillier is verantwoordelijk voor het ontwerp, waarbij flexibiliteit centraal staat. In het filiaal bevinden zich modulaire toonbanken, die makkelijk verplaatst kunnen worden. Bij een van de toonbanken worden klanten aangemoedigd om hun Crocs te personaliseren met de verschillende Jibbitz-bedeltjes. Verder staat de winkel bol van de verschillende soorten Crocs. Daarnaast wordt er een handjevol andere schoenen aangeboden, zoals sneakers en sandalen.  

Crocs werd door drie Amerikaanse vrienden opgericht in 2002, met de lancering van een rubberen bootschoen. In de eerste jaren maakte het bedrijf een flinke groei door, maar omstreeks 2008 werd het opvallend stil rondom Crocs. Inmiddels maakt het merk een heuse comeback en worden de rubberen stappers met name gespot aan de voeten van millennials en de jongeren van generatie Z. Lees hier meer over de comeback van Crocs.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!