Zalando: ruim een miljoen nieuwe klanten in een week

Zalando: ruim een miljoen nieuwe klanten in een week

Zalando heeft tijdens zijn zogenoemde Cyber Week meer dan een miljoen nieuwe klanten aangetrokken. Dat betekent naar eigen zeggen een record: vorig jaar waren het er 840 duizend.

Zalando hield zijn Cyber Week, de week waar Black Friday en Cyber Monday in vallen, voor de zesde keer. Het bruto handelsvolume groeide met 35 procent in vergelijking met de vorige editie. Daarvan was in totaal dertig procent afkomstig via het partnerprogramma, terwijl dat vorig jaar nog twintig procent was. 

Ruim 2300 fysieke winkels namen dit jaar deel aan Cyber Week via Zalando’s connected retail-programma. Afgelopen maand sloten zo’n 250 nieuwe retailers zich aan. Het modeconcern noemt Cyber Week ‘een nieuwe mijlpaal voor de platformstrategie’.

Tijdens de piekuren werden er rond de 7500 bestellingen per minuut geplaatst, driehonderd meer dan op de drukste momenten vorig jaar. Omzetcijfers zijn niet bekendgemaakt.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!