PVH Corp, het bedrijf achter kledingmerken Tommy Hilfiger en Calvin Klein, zag zijn omzet over het derde kwartaal met achttien procent dalen. Het concern rekent nog niet op een verbetering in het vierde kwartaal en voorspelt een omzetdaling van twintig procent.

De omzet over het derde kwartaal kwam uit op 2,1 miljard dollar (ruim 1,7 miljard euro). Ondanks de daling van achttien procent hebben de resultaten ‘de verwachtingen overtroffen’, zegt topman Emanuel Chirico. Hij spreekt van een sterk herstel in Europa en China, ‘gezien de aanhoudende pandemie’. Vooral de verkoopcijfers tijdens Black Friday en Singles Day, dat vooral in Azië populair is, waren beter dan verwacht. In de Verenigde Staten staat PVH er minder goed voor; daar hebben de winkels vooral te lijden onder het wegblijven van toeristen. 

Online deed het bedrijf betere zaken: de omzet uit PVH’s eigen digitale kanalen steeg met zeventig procent ten opzichte van vorig jaar. De winst voor belastingen daalde naar 122 miljoen dollar (zo’n honderd miljoen euro). Vorig jaar was dat nog 270 miljoen dollar.