In het Westen zijn we vergeten hoe we kunnen afgaan op onze zintuigen. Daarom laat Perfumarie klanten in zijn unbranded space kennismaken met verschillende geuren, zonder de ruis van kekke verpakkingen, gelikte marketingcampagnes en associaties bij een bepaald merk. Daar stopt de missie echter niet. Oprichter Mindy Yang wil met haar holistische platform de parfumindustrie van binnenuit verbeteren.
 

Doe je ogen eens dicht. Haal diep adem door je neus en stel je voor dat je een parfum ruikt. Het ruikt naar honingzoete amandelen, gerookte tonkabonen en een vleugje mandarijn. Ruik nog een keer. Misschien valt je nu een pittigfris bouquet op, zoals van een vroege zomerdag als het gras net gemaaid is. Het is een geur die maakt dat je zin hebt om erop uit te gaan. Open je ogen weer. Welk parfum had je in gedachten? Wil je het kopen? En wil je het nog steeds aanschaffen als je wist dat dit een geur was uit 2013, die zo’n vijftien euro kost en in een verpakking zit met een foto van de rapper Pittbull in smoking erop? Of toch maar liever niet?
 

Over...