De spectaculaire winkels van Gentle Monster doen niet aan voorschriften. Of het moet zijn dat je als bezoeker ten minste een keer in je ogen wrijft door de mix van surrealistische verhalen en curieuze ideeën. Het Zuid-Koreaanse brillenmerk begon afgelopen zomer in Londen aan zijn Europese expansie. Trippen in retailland.


“Niemand verlangt naar het normale. De moderne consument hunkert naar betovering”, is het uitgangspunt van Jae Ho Bae, Gentle Monsters head of retaildesign. Hij werkt met zijn team voortdurend ‘aan het onverwachte’ en ontwikkelt meeslepende interieurs die de eigenzinnige brillen van het merk in merkwaardigheid en media-impact ruimschoots overtreffen. “We houden ervan vreemd te zijn. Ik denk dat weirdness zelfs ons grootste kracht is.” Al was dat niet altijd het idee.
 

Wat als de aarde en maan uit elkaar drijven en er een dertiende maanmaand ontstaat? De New Yorkse flagshipstore speelt dit intrigerende wat-als-spel  ...