De omzet van Stox Energy Socks is verzesvoudigd ten opzichte van 2019. Volgens het Nederlandse merk steeg de vraag naar compressiesokken onder meer door de toegenomen focus op gezond leven. 

Vooral november was een goede maand voor Stox, vertelt ceo Wouter de Keizer. Het merk heeft in die maand tien keer zoveel verkocht als in diezelfde maand vorig jaar. Onderaan de streep werd ‘een mooie winst’ genoteerd. “We hebben het afgelopen jaar een enorme groei doorgemaakt, met november als absoluut hoogtepunt. Het harde werk betaalt zich uit”, aldus De Keizer. Vooral de sokken voor dagelijks gebruik doen het, mede door de coronacrisis, volgens de ceo goed. 

Het merk ging het afgelopen jaar onder meer samenwerkingen aan met sportbonden en -ploegen, waaronder JumboVisma, en de sokken zijn inmiddels verkrijgbaar bij winkels van Etos, Daka Sport en de ANWB. Het komende jaar hoopt het bedrijf internationaal verder uit te breiden. 

Stox is opgericht in 2015 met als doel een comfortabele, maar ook modieuze compressiekous op de markt te brengen. Vorig jaar kreeg het bedrijf een kapitaalinjectie van Slingshot Ventures. 

Zie ook: Hoe Stox Energy Socks de steunkous uit de 'oma-hoek' haalt