Bij Alexander McQueen komen historie en modern design samen

Bij Alexander McQueen komen historie en modern design samen

Luxemerk Alexander McQueen tikt in 2022 alweer de leeftijd van dertig jaar aan. Hoog tijd voor een nieuw retailconcept, vond creative director Sarah Burton. De nieuwste winkel van het modelabel opende onlangs zijn deuren in Soho, New York.

De Chileens-Kroatische architect Smiljan Radic is verantwoordelijk voor het ontwerp van de tweede flagshipstore van Alexander McQueen in deze Amerikaanse stad. De boetiek is gevestigd in een pand uit de negentiende eeuw en beslaat ruim zeshonderd vierkante meter. De sierlijke façade en gietijzeren brandtrappen zorgen samen voor een opvallend exterieur. 

Voor het interieur is veel eiken- en walnoothout gebruikt. Volgens de architect sluiten deze materialen aan bij de kernwaarden van het merk, waarbij de natuur een grote rol speelt. Traditionele elementen worden in het interieur gecombineerd met modern design en innovatie. De originele steunbalken zijn...

Luxemerk Alexander McQueen tikt in 2022 alweer de leeftijd van dertig jaar aan. Hoog tijd voor een nieuw retailconcept, vond creative director Sarah Burton. De nieuwste winkel van het modelabel opende onlangs zijn deuren in Soho, New York.

De Chileens-Kroatische architect Smiljan Radic is verantwoordelijk voor het ontwerp van de tweede flagshipstore van Alexander McQueen in deze Amerikaanse stad. De boetiek is gevestigd in een pand uit de negentiende eeuw en beslaat ruim zeshonderd vierkante meter. De sierlijke façade en gietijzeren brandtrappen zorgen samen voor een opvallend exterieur. 

Voor het interieur is veel eiken- en walnoothout gebruikt. Volgens de architect sluiten deze materialen aan bij de kernwaarden van het merk, waarbij de natuur een grote rol speelt. Traditionele elementen worden in het interieur gecombineerd met modern design en innovatie. De originele steunbalken zijn behouden, wat zorgt voor een historisch tintje. 

De eyecatcher in deze winkel is de grote glazen cilinder, aan de binnenkant voorzien van een kleurrijke vlinderprint. Grote marmeren blokken dienen als toonbanken, net als cilindervormige houten kastjes die uit verschillende delen bestaan. Ook zijn er verschillende zithoekjes gecreëerd in de boetiek. Een leuk detail is het materiaal waarmee de muren en plafonds bedekt zijn, zogenoemd ‘katoen-crete’: papier-maché op basis van katoen. In de winkel vind je zowel de volledige ready-to-wear collectie voor dames als voor heren, evenals de accessoires van Alexander McQueen.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!