Stijging onlineomzet redding voor MediaMarkt en Saturn

Stijging onlineomzet redding voor MediaMarkt en Saturn

Elektronicaketens MediaMarkt en Saturn - beide onderdeel van Ceconomy - zagen afgelopen jaar hun onlineomzet met 44 procent stijgen. Daardoor weet het concern, ondanks corona, toch nog een aardig resultaat neer te zetten. Dat blijkt uit het jaarverslag. 

De omzet uit de webshop komt uit op 4,2 miljard euro. In totaal is de e-commercetak van het bedrijf nu goed voor zo'n vijfde van de omzet. In 2019 was dat nog veertien procent. 

In totaal kwam de omzet voor het concern uit op 20,8 miljard euro. Dat is een daling van 1,8 procent ten opzichte van vorig jaar. Het operationeel resultaat was 236 miljoen euro. Onder aan de streep noteerde het bedrijf een verlies van 237 miljoen euro, te verklaren door het sluiten van meerdere MediaMarkt- en Saturn-filialen afgelopen voorjaar. In 2019 noteerde Ceconomy nog een winst van 121 miljoen euro.

In augustus liet het bedrijf weten door de coronacrisis genoodzaakt te zijn om 3500 van de 47 duizend banen te schrappen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!