Hier houdt Aesop het simpel

Cosmeticamerk Aesop staat nog het meest bekend om zijn opvallende winkels. Elk filiaal van het label is uniek. Zo ook dit exemplaar in de stad Brisbane, gelegen in thuisland Australië. Opnieuw een plaatje maar tegelijkertijd opvallend simpel, deze shop-in-shop.

De boetiek is gevestigd in winkelcentrum Westfield (inderdaad, van dezelfde eigenaar als het nieuwe Mall of the Netherlands). Zowel het plafond, als de muren en de vloer zijn voorzien van een dieprode kleur, die goed past bij de aanstaande feestdagen – al blijft deze shop-in-shop natuurlijk ook na 26 december geopend.

Voor een deel van zijn winkels haalt Aesop inspiratie uit de natuur. Zo is het interieur van de flagshipstore in Sydney geïnspireerd op de Australische kustlijn en moet deze boetiek in Brisbane doen denken aan de ‘majestueuze’, bijna roodgekleurde zandheuvels van de Simpsonwoestijn. Zo is de winkel volgens Aesop een eerbetoon aan de Wangkangurru, de oorspronkelijke bewoners van die woestijn. 

Cosmeticamerk Aesop staat nog het meest bekend om zijn opvallende winkels. Elk filiaal van het label is uniek. Zo ook dit exemplaar in de stad Brisbane, gelegen in thuisland Australië. Opnieuw een plaatje maar tegelijkertijd opvallend simpel, deze shop-in-shop.

De boetiek is gevestigd in winkelcentrum Westfield (inderdaad, van dezelfde eigenaar als het nieuwe Mall of the Netherlands). Zowel het plafond, als de muren en de vloer zijn voorzien van een dieprode kleur, die goed past bij de aanstaande feestdagen – al blijft deze shop-in-shop natuurlijk ook na 26 december geopend.

Voor een deel van zijn winkels haalt Aesop inspiratie uit de natuur. Zo is het interieur van de flagshipstore in Sydney geïnspireerd op de Australische kustlijn en moet deze boetiek in Brisbane doen denken aan de ‘majestueuze’, bijna roodgekleurde zandheuvels van de Simpsonwoestijn. Zo is de winkel volgens Aesop een eerbetoon aan de Wangkangurru, de oorspronkelijke bewoners van die woestijn. 

Daarnaast moet er natuurlijk ook gewoon cosmetica getest en verkocht worden. Daarom heeft Aesop grote, zilveren wasbakken in de winkel geplaatst waar klanten zelf kunnen experimenteren met de producten. Bij de twee kleinere wastafels kunnen klanten een persoonlijk consult krijgen van een van de medewerkers. In de winkel vind je de volledige lijn verzorgingsproducten voor huid, haar en gezicht van Aesop, evenals een aantal parfums en home-producten. 

Aesop is opgericht in 1987. Het merk staat, naast zijn unieke winkels, bekend om het gebruik van natuurlijke ingrediënten. Aesop heeft sinds dit jaar een flagshipstore in Amsterdam. 


 


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€ 10,- voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;
✅ het RetailTrends-magazine (print + online);
✅ korting op RetailTrends-events.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!