De biologische slagerijen van De Groene Weg profiteren van de coronacrisis. De omzet steeg met gemiddeld 24 procent en er waren gemiddeld vijftien procent meer klanten. "Een uitzonderlijk goed jaar."
De omzetstijging liep uiteen van ruim tien procent tot ruim veertig procent in een van de grootste winkels. De groei in het aantal klanten varieerde van vijf tot meer dan dertig procent. "Met name de laatste weken is die groei weer versneld, hetgeen we ook al in de eerste weken van de eerste lockdown hebben gezien", zegt general manager Allard Bakker.
Volgens Bakker ziet een groeiende groep consumenten door de coronapandemie in dat het 'anders moet'. "Als biologische slagerijketen komen we aan die behoefte tegemoet, dat laten de cijfers goed zien." Een deel van de slagerijen van De Groene Weg haalt normaal gesproken een significant deel van de omzet uit leveringen aan de horeca, die door de lockdowns grotendeels zijn weggevallen. Maar de omzetstijgingen in de winkels compenseren dat ruimschoots, zegt Bakker.
De Groene Weg, die volgend jaar veertig jaar bestaat, komt in januari met een webwinkel. De keten, met tien franchisefilialen en een eigen winkel in Eindhoven, zoekt nog altijd nieuwe franchisers in het hele land.
RetailTrends sprak in maart, vlak voordat de coronacrisis uitbrak, met general manager Allard Bakker van De Groene Weg.
Reacties 0