Trend: voeding die mooi maakt

Binnenkort in de winkelschappen: cosmetic food, oftewel voedsel waar de consument mooier van moet worden. Het is de opvallendste ontwikkeling in de functional food-trend, voedsel dat iets extra’s te bieden heeft, zoals speciale bacterieën.

Zo maken Coca-Cola en cosmeticaconcern Shiseido Body Style Water – water met een vetverbrander. Nestlé en L’Oréal hebben inmiddels ook zo’n samenwerkingsverband, en onder meer Procter & Gamble is ook bezig met het ontwikkelen van cosmetic food-producten.

“Steeds meer mensen geloven in het principe dat de buitenkant een spiegel is van wat binnenin gebeurt”, verklaart Corinne Goenee van onderzoeksbureau Innovaction de trend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!